Narzędzia dla webmasterów Google wykorzystywane są przez właścicieli stron internetowych w celu ich odpowiedniej optymalizacji. Dzięki tym narzędziom jesteśmy w stanie sprawdzić, jakie problemy występują naszej stronie internetowej oraz wprowadzić wszelkie poprawki i ulepszenia, dzięki którym nasza strona będzie się lepiej indeksować w wyszukiwarce Google. Z tego wpisu dowiesz się jak działają narzędzia dla webmasterów oraz jak zwiększyć widoczność strony w Google dzięki nim.

Jak działają narzędzia dla webmasterów?

Głównymi zadaniami Google Webmaster Tools jest informowanie właścicieli stron internetowych o występujących problemach na stronie oraz o możliwych zagrożeniach. Narzędzie to wyświetlają również różnego rodzaju statystyki takie jak wejścia na stronę oraz konkretne wpisywane hasła, w których użytkownicy wyszukiwarki Google trafiają na naszą stronę internetową. Możemy także wykorzystać to narzędzie do optymalizacji naszej strony internetowej oraz wprowadzić poprawki, które podpowiada nam to narzędzie, dzięki czemu nasza strona będzie lepiej pozycjonowana i uzyskamy wyższe wyniki w organicznych wyszukiwania Google.

Czy trzeba płacić za korzystanie z Google Webmaster Tools?

Obecnie Google nie pobiera żadnych opłat za korzystanie z tego narzędzia, ale żeby z niego korzystać musimy posiadać konto Google oraz dokonać weryfikacji naszej strony internetowej, dzięki którym będziemy mogli wprowadzać różne zmiany. Żeby poprawnie zweryfikować stronę w tym narzędziu, musimy wprowadzić adres naszej strony do Webmaster Tools, następnie pobrać plik HTML i umieścić go na serwerze w głównym katalogu naszej strony. Gdy dokonamy prawidłowej weryfikacji, będziemy mogli dokonywać wszelkich zmian oraz optymalizować naszą stronę w wynikach Google.

W narzędziach dla webmasterów mamy różnego rodzaju zakładki, który wyświetlają się nam najistotniejsze informacje. Możemy między innymi wejść w sekcje związaną z ruchem na stronie i sprawdzić, po jakich słowach kluczowych dane osoby trafiają na naszą witrynę. Możemy także zobaczyć, ile razy dana podstrona została wyświetlona oraz skąd głównie pochodzi ruch na stronie internetowej, czyli z jakich linków odsyłających użytkownicy trafili do nas.