Zawsze jak zaczynasz tworzyć reklamę, to musisz pomyśleć do kogo chcesz skierować swój przekaz marketingowy. Powinieneś się tym zająć jeszcze zanim postanowiłeś prowadzić jakikolwiek biznes, aby dokładnie wiedzieć kto jest twoim klientem. Musisz stworzyć tak zwany AVATAR KLIENTA i wypisać wszelkie dane takie jak:

  • płeć
  • wiek
  • miejsce zamieszkania
  • zainteresowania
  • wykształcenie
  • miasto
  • praca

Wypisz sobie jak najwięcej szczegółów. Filarem biznesu jest stworzenie portretu idealnego klienta. Musisz wiedzieć kim jest, co czuje, jakie ma obawy, o czym marzy. Wtedy twoje oferty, maile, czy nawet wpisy na Facebooku nie będą tępe i drętwe. Tworząc opisy produktów, oferty, czy reklamy zaczniesz odwoływać się do potrzeb klienta. W reklamach na Facebooku można wybrać niestandardową grupę odbiorców i jest to jedno z najlepszych możliwych rozwiązań.

Czym jest niestandardowa grupa docelowe?

Oczywiście to są tylko przykłady różnych grup, gdyż tych grup może być znacznie więcej. Czym jest niestandardowa grupa docelowe?

  • adresy email twoich subskrybentów (lista adresowa)
  • numery telefonów
  • ludzie czytający Twojego bloga / stronę
  • twoi klienci
  • ludzie, którzy pojawili się na webinarze
  • ludzie oglądający twoje wideo

Oczywiście to są tylko przykłady różnych grup, gdyż tych grup może być znacznie więcej. Możesz wrzucić do Facebooku grupę odbiorców swoich klientów, którzy wydali w twoim sklepie:

  • 10 000zł i więcej
  • od 1000 do 10 000zł
  • poniżej 1000zł

Zaimportuj bazę

Pierwszym i najważniejszym krokiem jest import bazy do Facebooka. Facebook połączy Twoje emaile lub numery telefonów z kontami użytkowników w serwisie. Co pozwoli skierować reklamę na aktualnych, byłych i potencjalnych klientów. Powiedźmy, że masz bazę na 10 tysięcy adresów. Po zaimportowaniu bazy do Facebooka zobaczysz, że Facebook przetrawił około 70% całej bazy. Nigdy nie osiągniesz 100%, gdyż nie każdy lead w bazie ma konto na portalu.

Nie musisz wgrywać całej bazy. Możesz bazę podzielić na mniejsze segmenty:

  • ludzi, którzy kupili w twoim sklepie
  • ludzi, którzy wyłącznie czytają maile, ale nie kupują
  • najlepsi klienci
  • klienci, którzy przestali kupować.