Każdy z nas jest inny. Każdy z nas prowadzi inny tryb życia. Jeśli więc chcemy prawidłowo funkcjonować, myślimy o pozbyciu się nadmiarowych kilogramów, powinniśmy dopasować narzędzia realizacji celu do siebie. W przeciwnym razie podjęty wysiłek pójdzie na marne.

 

Jedz to, czego potrzebuje Twój organizm

 

Na indywidualne potrzeby każdego organizmu odpowiada dieta zgodna z grupą krwi. Uniwersalne zasady i porady żywieniowe się nie sprawdzają, gdyż nie uwzględniają naszego profilu fizjologicznego.

Nasza dyspozycja psychofizyczna zależy od wielu czynników, m.in. od grupy krwi (0, A, B, AB). To właśnie ona określa nasze zapotrzebowanie na konkretne produkty żywieniowe. Ona decyduje o stopniu odporności na stres, samopoczuciu, podatności na depresję.

Choć wszystkie grupy krwi pełnią jednakowe same funkcje (transport tlenu i substancji odżywczych, usuwanie toksyn, regulowanie gospodarki wodnej, sterowanie odpornością), to każda z nich ma swoje wymagania. Dopasowując dietę do grupy krwi, sprawimy, że nasz organizm otrzyma to, czego potrzebuje we właściwych ilościach.

Za twórców diety zgodnej z grupą krwi uważa się Jamesa oraz Petera D’Adamo – ojca i syna. Podzielili oni ludzi na cztery grupy (tyle grup krwi istnieje), a produkty spożywcze – na trzy kategorie: zalecane, neutralne oraz niewskazane. Najważniejszą zasadą tego systemu żywieniowego jest więc spożywanie artykułów pożądanych oraz unikanie tych niepożądanych. Pokarmy neutralne też są pożyteczne, bo zawierają lektyny (białka wiążące węglowodany), których nasz organizm również potrzebuje.