Do osoby potencjalnie zainteresowanej tym, co ma się do zaoferowania, trzeba jakoś dotrzeć. Tylko wtedy może stać się klientem, stałym czytelnikiem czy subskrybentem. Dotarcie do takiej osoby to rola marketingu internetowego. Nie chodzi jedynie o pokazanie się, ale też o zrobienie odpowiedniego wrażenia.

Na czym polega marketing treści?

Określenie content marketing oznacza promowanie strony dzięki wartościowej treści. Treść musi być dobrej jakości i przydatna dla odbiorcy. Jest to działanie marketingowe, więc dotyczy go wszystko to, co ogólnie wiąże się z marketingiem. To np. tworzenie strategii, ustalenie celu podejmowanych działań, dbanie o wizerunek, dopasowanie przekazu do grupy docelowej. Wartościowa treść zachęca do skorzystania z oferty. Podstawowy rodzaj treści stanowią teksty. Nie tylko jednak one wykorzystywane są w marketingu treści. Tworzy się także podcasty, filmy, infografikę.

Treści umieszczane są na własnych stronach. Na stronie oferującej usługi warto zadbać o dokładny ich opis. Opis powinien zawierać wskazanie korzyści. Na stronach sklepów internetowych warto umieszczać opisy kategorii oraz unikalne opisy produktów. Doskonałym sposobem na zgromadzenie większej ilości treści jest stworzenie bloga firmowego. Jeśli prowadzi się stronę, portal czy bloga tematycznego, to treść stanowi główny ich składnik. Content marketing korzysta także z możliwości dotarcia do odbiorów gromadzących się w innych miejscach. Można umieścić w jakimś miejscu wpis gościnny albo artykuł sponsorowany. Umieszcza się je na stronach wartościowych, powiązanych tematycznie i skąd można ściągnąć użytkowników.

Korzyści z content marketingu

Zamieszczane treści wspomagają pozycjonowanie. Zawierają one ważne frazy. Jeśli treść znajduje się poza stroną promowaną, to jest do niej link. Głównym zadaniem tego rodzaju marketingu jest zwiększenie zainteresowania danym miejscem oraz zysków z niego. Jeśli odnosi się to do sklepu internetowego, to będzie chodzić o zwiększenie sprzedaży. Zdobycie większych zysków możliwe jest dzięki temu, że w ramach content marketingu zadbano o poinformowanie, zachętę, zdobycie zaufania i wizerunku eksperta. Ważne jest w nim także budowanie długotrwałych relacji oraz lojalności klientów wobec firmy.